مطالب پایگاه
اعضای هیات علمی
تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک) چیست؟
اصطلاح تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک) به مدل کسب و کاری اطلاق می شود که به شرکت ها و افراد اجازه خرید و فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت را می دهد. تجارت الکترونیک در چهار بخش عمده بازار عمل می کند و می تواند از طریق رایانه ها، تبلت ها، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند انجام شود. تقریباً هر محصول و خدمات قابل تصوری از طریق معاملات تجارت الکترونیک، از جمله کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما و خدمات مالی مانند سرمایه گذاری سهام و بانکداری آنلاین در دسترس است.
امروزه تقریباً هر چیزی را می توان از طریق تجارت الکترونیک خریداری کرد. تجارت الکترونیک در چهار بخش بازار شامل موارد زیر عمل می کند:
تجارت به کسب و کار
تجارت به مصرف کننده
مصرف کننده به مصرف کننده
مصرف کننده به تجارت
برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد-رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک |
نام درس | تعداد واحد |
دروس اجباری | ۱۲ |
دروس اختیاری | ۱۲ |
سمینار | ۲ |
پایان نامه | ۶ |
مجموع | ۳۲ |
دروس تخصصی-اجباری(۱۲واحد) | |
نام درس | تعداد واحد |
مدیریت زنجیره عرضه | ۳ |
مهندسی سیستم های تجارت الکترونیک | ۳ |
امنیت تجارت الکترونیک | ۳ |
بازاریابی الکترونیکی | ۳ |
هوش تجاری | ۳ |
سیستمهای پرداخت الکترونیکی | ۳ |
استراتژیهای تجارت الکترونیکی | ۳ |
دروس تخصصی-اختیاری(۱۲واحد) | |
نام درس | تعداد واحد |
برنامهریزی استراتژیک پیشرفته | ۳ |
دادهکاوی و کاربردها | ۳ |
مهندسی مجدد فرآیندهای تجاری | ۳ |
معماری نرمافزار | ۳ |
مدیریت تیمهای مجازی | ۳ |
سیستمهای تصمیمیار هوشمند | ۳ |
مدیریت ارتباط با مشتری | ۳ |
برنامهریزی منابع بنگاه | ۳ |
ذخیره و بازیابی اطلاعات روی وب | ۳ |
مباحث ویژه در تجارت الکترونیک | ۳ |