پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر گزارش برگزاری بوت کمپ بازی های رایانه ای

 | تاریخ ارسال: 1401/12/20 | 

برگزاری نخستین بوت کمپ بازی سازی رایانه ای در کیش

اردوی آموزشی بازی سازی رایانه ای به ابتکار پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای ویژه دانش­آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه علمیه خواهران جزیره کیش در حال برگزاری می باشد.

تیزر برگزاری رویداد
 

دکتر یوسف رفیعی رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن اشاره به ماموریت اصلی این پردیس در راستای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش در جزیره کیش بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور و کاربردی برای نوجوانان و جوانان تاکید نمود. بر همین اساس اولین بوت کمپ بازی سازی رایانه ای با ابتکار پردیس بین اللملی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حمایت سازمان منطقه آزاد و اداره آموزش و پرورش کیش ۱۴ لغایت ۱۹ اسفند ماه برای نخستین بار در جزیره کیش، در حال برگزاری می باشد. این اردوی آموزشی کمک خواهد کرد تا نوجوانان و جوانان علاقمند به بازی های رایانه ای جزیره با یکی از صنایع کلیدی در عرصه رسانه یعنی بازی سازی رایانه ای آشنا شوند.
سرکار خانم مهندس لیدا وهابی دبیر اجرایی این رویداد آموزشی با شرح هدف برگزاری این رویداد که ارائه ابزارهای کاربردی برای معرفی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، توانمندسازی و ارتقاء مهارت­های اجتماعی نوجوانان و جوانان از جمله مهارت­های تصمیم­گیری، کار گروهی، خلاقیت و نوآوری، برنامه­ریزی و هدف­گذاری و بهبود تمرکز می­باشد، به نقش حامیان این رویداد شامل نهادهای خصوصی و دولتی نظیر شرکت ساختمانی سیمین سپاهان، موسسه علوم و فنون کیش، شرکت فرودگاه های کشور، شرکت هواپیمایی کیش و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره نمودند.
دبیر اجرایی رویداد همچنین با ذکر تعداد بالای متقاضیان شرکت در این بوت کمپ گفت: تعداد  ۲۵۰ نفر از علاقمندان حوزه های بازی سازی رایانه ای از مدارس و دانشگاه های کیش به واسطه فراخوان های منتشر شده توسط دبیرخانه این رویداد ثبت نام نمودند که از این تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان مدارس، دانشجویان دانشگاه ها و طلاب حوزه علمیه خواهران کیش انتخاب و در این رویداد شرکت داده شدند.
خانم دکتر فرزانه شریفی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز گفتند بوت­کمپ بازی­سازی رایانه­ای یک اردوی آموزشی فشرده ۶ روزه شامل ۶۰ ساعت آموزش فشرده بازی­سازی در قالب محتوای فنی، هنری و طراحی است که به مدت ۴ روز به طول انجامید. شرکت­کنندگان در ۲ روز پایانی در یک مسابقه بازی­سازی به رقابت با یکدیگر پرداختند و تیم­های برتر، منتخب و جوایزی به آنها اهدا گردید.
برگزاری این رویداد در ارتقاء سطح آموزش دانش­آموزان و دانشجویان، توسعه گردشگری فناورانه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در قشر نوجوان و جوان به عنوان نسل آینده­ساز کشور، استعدادیابی و پرورش نخبگان حوزه بازی های رایانه ای تاثیرگذار می باشد.


 

  

کلیدواژه ها: بوت کمپ بازی سازی برای اولین بار در کیش | بنیاد ملی بازی های رایانه ای | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | بوت کمپ بازی سازی |